Законно ли е да се поддържа преобразуване в ръгби?

Ръгбито има забавна връзка със задната част на петата. Да се ​​рита топка с тази част от тялото е незаконна практика в играта, която в много случаи изрично го забранява.

В неделя бивш Англия втори ред Джордж Круис зарадва както тълпата, така и неатралите, когато завърна едно от трите преобразувания на постовете в Twickenham. Това беше последната професионална игра на ръгби за тромавите Варвари и моментът на игривост срещу стария му отбор беше радост за гледане за всички, оголили може би Еди Джоунс и неговия отбор на Англия.

Video Spacer

Еди Джоунс реагира на голяма загуба от Варвари Англия срещу Варвари Пресконференция

Може да изглежда като спорен въпрос, като се има предвид, че това не е игра на Test Baabaas – но остава заядливият въпрос: законно ли беше?

Определението за удар в ръгби е: Действие, извършено чрез умишлено удряне на топката с която и да е част от крака или стъпалото, с изключение на петата, от пръста до коляното, но без коляното. Ударът трябва да премести топката на видимо разстояние от ръката или по земята.

Така че от гледна точка на дефиниция, удрянето на топката с пета не е ритник.

Отново се появява в правилата за наказания за ритане: Закон 21.3 (a) Как се изпълняват дузпа и свободни удари. Всеки играч може да изпълни дузпа или свободен удар, присъдени за нарушение с всякакъв вид удар, пънт, дроп удар или удар от място. Топката може да се рита с всяка част на подбедрицата от коляното до стъпалото, с изключение на коляното и петата.

Този закон ясно гласи, че е незаконно да се рита топка с пета над стълбовете при изпълнение на дузпа. Там няма спор.

Въпреки това е малко по-малко ясно, когато става въпрос за преобразувания, тъй като в протоколите за приемане на преобразуване не се споменава изрично използването на петата.

Все пак пише: „Когато бъде отбелязан опит, това дава на отбора правото да опита а преобразуванекоето може да бъде удар с място или дроп-кик ” и „За да бъде успешен всеки гол, топката трябва да бъде ритната над напречната греда и между гредите на вратата, без първо да докосва съотборник или земята.“

Ключовата дума тук е удар и как ръгбито го определя. Така че, ако задната пета не отговаря на определението за удар в ръгби и е специално забранена по време на дузпи или свободни удари, изглежда, че ударът на Круис за съжаление не е бил технически законен.

Педантът може също да твърди, че може да се каже, че преобразуването в обратна посока е в противоречие с духа на играта, въпреки че очевидно усилията на Kruis бяха много в духа на тази игра на Baabaas. Още в деня, когато Марк Ринг на Кардиф беше казал да напише писмо за извинение, когато се опита и пропусна преобразуване срещу лондонския уелс.

С всичко казано, има очевидни изключения от този закон или по-скоро случаи, когато реферът е склонен да си затваря очите за него. Класическата игра с трикове [as demonstrated below by Brian O’Driscoll] – при което играч пуска топка на петата си, докато бяга, само за да събере топката моменти по-късно след избягване на насрещните защитници, е технически незаконно.

Може да се твърди, че друг пример може да е по време на схватката. В дните, когато куките действително закачаха, те, разбира се, използваха петата и подметката си, за да насочат топката назад при схватка, въпреки че това може да не се квалифицира като ритник.

Съдийството също е свързано с интерепция и, разбира се, трябва да сте доста подли, за да не си помислите, че италианският официален Андреа Пиарди е дал правото да позволи – или да си затвори очите – на Круис да го преодолява.

Коментари

Присъединете се безплатно и ни кажете какво наистина мислите!

Присъедини се безплатно